בג"ץ שלל תקציב הישיבות שגיוס תלמידיהם נדחה • החכי"ם החרדיים: הכרזת מלחמה

    דוד קורצווייל 1 Comment on בג"ץ שלל תקציב הישיבות שגיוס תלמידיהם נדחה • החכי"ם החרדיים: הכרזת מלחמה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ הורה להקפיא תקציבי ישיבות המקבלים סיוע ממשרד החינוך לישיבות שגיוס תלמידיהן נדחה בהוראה כללית של שר הביטחון. השופטים רמזו לכנסת שיתערבו אם החקיקה לא תושלם בתוך חודשיים.

    תגובת תנועת ש״ס: צר לנו ששופטי בג״ץ הצטרפו הערב לרדיפת עולם התורה תוך התערבות ברגל גסה בהליך חקיקה רגיש שבימים אלו נדון בבית המחוקקים. שר הביטחון פועל בשיקול דעת ועל פי סמכותו החוקית ומשכך אין קשר בין דחית הגיוס לתקציב הישיבות , ההחלטה לפעול דוקא בסנקציות כלכליות נועדה אך ורק ע״מ להצטרף לעליהום וההסתה נגד לומדי התורה בארץ ישראל.

    ח״כ יעקב ליצמן: ״שופטי בגצ מבצעים ׳כביש עוקף מחוקק׳ וכופים בפסיקתם החלטה המבטאת דעתם האישית, בנושא שנמצא בדיון בוועדת שקד. חמור מאוד שבג״צ רואה עצמו מעל החוק וחורץ דינם של בני הישיבות, שדחיית גיוסם נעשתה כחוק בידי שר הבטחון, וכעת נהפכו כבני ערובה, בניסיון להפעיל לחצים על הדיונים שמתקיימים בכנסת. בני הישיבות שתורתם אומנתם ימשיכו בתלמודם, ושום כח, כלכלי או פלילי, לא ימנע זאת מהם, לא כעת וגם לא בהמשך״.

    ח"כ הרב משה גפני מוסר בתגובה להחלטת בג"ץ כי "בית המשפט נהג היום בבריונות. תקציב הישיבות ניתן בזכות ולא בחסד, והוא איננו מותנה בגיוס או בכל תנאי אחר, ככל אזרחי ישראל אנו זכאים לתקציבים, כפי שמופנה מכספי המיסים שלנו ומכספי הסיוע האמריקאי מליארדים לתרבות לאמנות, ספורט ולפעילות שפעמים רבות היא נגד המדינה, אף תקציב זה ניתן למוסדות אשר מאות אלפי אזרחים במדינה רואים בהם את הערך העליון של העם היהודי, לימוד התורה.

    בניגוד להצהרותיהם של נשיאי בית המשפט העליון וחבריה לדורותיהם אשר הצהירו פעם אחר פעם – שהם תמיד דואגים למיעוט אשר איננו נמצא בשלטון, מוכח פעם אחר פעם שאין לאמירה הזאת כל בסיס, ובית המשפט מנהל מלחמת תרבות נגד הציבור החרדי ועולם התורה.

    ההחלטה היום היא עליית מדרגה חמורה במלחמה שהם מנהלים נגד לומדי התורה והציבור החרדי. לא היה אף לא פעם אחת שבית המשפט העליון סייע לציבור החרדי בנושא כלשהו ורק דאג לפגוע שוב ושוב בציבור זה, במשפחותיו, בילדיו ובדרך חייו. הפסקת התקצוב היא הכרזת מלחמה נגד ציבור זה בארץ ובעולם ואנו בעז"ה נשיב מלחמה.

    השר אורי אריאל על החלטת בג"ץ לעצור תקציבים לישיבות: "החלטת בג"ץ אינה ראויה, פוגעת באוכלוסיה שלמה, ובמרקם העדין בין הציבורים השונים במדינת ישראל. היה ראוי כי בג"ץ ימתין לסיום כל הליכי החקיקה בועדת שקד, שיסדיר את כל הנושאים כולל תקצוב הישיבות ולא יקבל החלטות הגורמות לקרע נוסף בעם".

    מי שהריע להחלטה הוא כמובן ח"כ דב ליפמן מיש עתיד:  "ההחלטה הנחרצת של בג"ץ שפורסמה הערב לא משאירה ספק. המשך המצב הקיים בלתי אפשרי ויש צורך דחוף בקידום החקיקה הנמצאת על שולחנה של הכנסת שתביא להסדר גיוס החרדים לצה"ל. יש להשלים את החקיקה כפי שקבעה ועדת פרי"



    1 תגובות

    מיין תגובות